تا اینجا اومدی یک فال هم بگیر

فال حافظ بگیرید فال واقعی خاطره از حافظ بنویس

ویدئو پروژکتور لیزری چیست؟ پرو استور

خرید ویدئو پروژکتور

شرح کامل دیتا پروژکتور لیزری

در سال‌های گذشته شاهد تحولات صنعتی عظیمی بوده‌ایم، نحوه تولید و همچنین تکنولوژی ساخت تجهیزات و دستگاه‌ها، بخصوص لوازم دیجیتالی، با سرعت بالایی در حال تغییر است. در عرصه پروژکتورها نیز تغییرات عمده‌ای صورت گرفته است، ویدئو پروژکتورهای لامپی، که زمانی کانون توجه متفاضیان و خریداران بودند، رفته رفته جای خود را به سیستم‌های لیزری می‌دهند. برای همگام شدن با این تحول، لازم است در خصوص این پروژکتورها و تکنولوژی بکار رفته در آنها و مزایایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، بیشتر آشنا شویم. بدین منظور پرو استور تلاش کرده مطالبی مفید و آموزنده در زمینه ویدئو پروژکتور لیزری جمع‌آوری کند که نتیجه آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

Laser Projector

بحث ساخت و عملکرد ویدئو پروژکتورهای لیزری بسیار گسترده و حاوی جزئیات گوناگونی است. با این حال اطلاع از اصول ابتدایی سیستم کارکرد آنها می‌تواند افق تازه‌ای پیش روی شما قرار دهد. در حالت کلی پروژکتورهای لیزری با بهره‌گیری از سه لیزر (که هر‌کدام مسئول انتشار یک رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی هستند)، نمایش تصاویر را بر روی پرده ممکن می‌سازند. این در حالی است که نمونه‌های سنتی یا همان لامپی، یک منبع نوری سفید برای این‌ کار بکار می‌برند و رنگ‌های روی پرده به واسطه فیلترهای تعبیه شده ایجاد می‌شود. از همین آغاز کار مشخص است که سیستم‌های لیزری به مراتب کارآمدتر هستند. اگر چه این فناوری هزینه‌های بیشتری را طلب می‌کند و در‌ نتیجه قیمت ویدیو پروژکتور از این نوع گران‌تر خواهد بود اما، خصوصیات و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند بسیار فراتر از آن چیزی است که انتظار دارید. برای درک این ویژگی‌ها، با ما در ادامه همراه باشید تا نحوه کارکرد ویدئو پروژکتورهای لیزری را بررسی کنیم.قیمت دیتا پروژکتور لیزری

پرتوی لیزر از منبع نوری حرکت کرده و به وسیله یک تراشه انحراف پیدا می‌کند و سپس به لنزهایی می‌رسد که نور دریافتی را به اندازه مشخص شده تبدیل می‌کنند. در مقابل عملکرد ویدئو پروژکتور معمولی که نور سفید لامپ را از فیلترهای رنگی عبور می‌دهد تا رنگ‌های مورد نیاز تولید شوند، این رویکرد کارایی بیشتری داشته و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. در واقع به جای استفاده از فیلترهای رنگی، هر رنگ به صورت مستقیم از یک منبع لیزری ساطع می‌شود.

البته لازم به ذکر است که برخی از پروژکتورها تنها از یک لیزر آبی بهره می‌گیرند و سپس پرتوهای رنگی دیگر را از همان نور ارائه می‌دهند. گاهی هم پرتو آبی با LED قرمز رنگ ترکیب شده و پس از آن با استفاده از فسفر، اقدام به تولید رنگ سبز می‌کنند. مهم نیست پروژکتور از کدام روش بهره می‌گیرد به هر ترتیب نور لیزری کاملا متمرکز بوده و هیچ انحرافی نخواهد داشت. در‌ نتیجه شدت مناسبی از پرتوها به روی پرده منعکس می‌شود و در‌ نهایت تصویر بسیار واضح‌تر و با‌کیفیت‌تر از آنچه در سیستم‌های سنتی سراغ داریم را مشاهده خواهیم کرد.

نکات خرید ویدئو پروژکتور لیزری

بدون شک پروژکتورهای لیزری مدرن از مزایا و خصوصیات بیشتری برخوردار هستند. با این حال دارای نقاط ضعفی هم هستند، از این رو کارشناسان پرو استور برخی از مهم‌ترین نقاط مثبت و منفی سیستم‌های لیزری را ارزیابی کرده‌اند که در پایین شرح داده شده است.

با توجه به هزینه‌های سنگین منابع لیزری، اصولا این پروژکتورها به بودجه قابل توجهی نیاز دارند. البته برای پایین آوردن هزینه می‌توانید به محصولاتی روی بیاورید که تک لیزر هستند و به نسبت لیزرهای سه‌گانه بسیار ارزان‌تر می‌باشند. یکی دیگر از معایب Laser Projector وزن سنگین‌تر آنها است. بر اساس ساختار و تکنولوژی بکار رفته در آنها، این تولیدات در مقایسه با پروژکتورهای لامپی وزن بیشتری دارند. با این اوصاف جهت حمل و جابه‌جایی، انعطاف‌پذیری سیستم‌های لامپی را در اختیار نخواهید داشت.

اما از نقاط مثبت و مزیت آنها هر‌چه بگوییم، باز هم نمی‌توانیم حق مطلب را به خوبی ادا کنیم. به طور کل نمایشی که از پروژکتور لیزری دریافت می‌کنیم کیفیت مطلوب‌تری خواهد داشت. دقت رنگ فوق‌العاده، اولین مزیت این تولیدات بشمار می‌رود اما علاوه‌بر فضای رنگی گسترده، نوردهی بهتری هم دارند. این بدان معنی است که روشنایی صفحه به صورت یکنواخت صورت می‌گیرد و حتی با گذشت زمان، از مقدار روشنایی کاسته نمی‌شود. از سوی دیگر، به دلیل نوع حرکت پرتوهای لیزری، کنترل بیشتری بر روی نوردهی پروژکتور خواهد بود و در‌ نتیجه کنتراست بیشتری را شاهد خواهیم بود. با اینکه سرمایه بیشتری برای خرید ویدئو پروژکتور لیزری لازم دارید اما، به طور کل در هزینه‌ها صرفه‌جوبی خواهید کرد. شاید این گفته کمی عجیب به نظر برسد ولی در حقیقت هزینه‌هایی چون تعویض لامپ در کوتاه مدت و همچنین تعمیر و هزینه‌های نگهداری، به مراتب کاهش پیدا می‌کنند. همچنین در نظر داشته باشید که این پروژکتورها عمر طولانی‌تری دارند و به طور میانگین تا ۲۰۰۰۰ ساعت دوام دارند.بهترین ویدیو پروژکتور لیزری

معرفی بهترین ویدیو پروژکتور لیزری

در این بخش سه ویدئو پروژکتور لیزری فوق‌العاده را بررسی می‌کنیم که از سوی تولیدکنندگان مختلف عرضه شده‌اند و عملکردی مناسب دارند.

۱. پروژکتور لیزری بنکیو BenQ LU950

ویدئو پروژکتور لیزری BenQ LU950 به گونه‌ای طراحی شده است که در هر کاربردی قابل استفاده خواهد بود. میزان نوردهی این محصول ۵۰۰۰ لومن می‌باشد که برای غلبه بر آلودگی‌های نوری محیط‌های گوناگون کاملا مناسب می‌باشد. در کنار این سطح از روشنایی، نسبت کنتراست پویای ۱۰۰۰۰۰:۱ قرار دارد تا نمایشی واضح و آشکار دریافت کنید. گزینه‌های اتصال در این دیتا پروژکتور بنکیو شامل: ۳ درگاه HDMI، پورت کامپوزیت و HDBaseT برای سیگنال‌های دیجیتال و همچنین اتصال VGA و S-Video جهت سیگنال‌های آنالوگ تعبیه شده‌اند. این نوع طراحی به شما کمک می‌کند تا منابع و تجهیزات خود را به طور همزمان به دستگاه متصل کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید.

البته به غیر از این اتصالات، درگاه اترنت، کنترل از راه دور و خروجی صوتی هم در نظر گرفته شده‌ است. همچنین یک سیستم صوتی داخلی، با استفاده از یک بلندگوی ۱۰ که صدای مناسبی دارد بر روی این ویدیو پروژکتور لیزری قرار داده شده تا شما را از سیستم‌های صوتی مجزا بی‌نیاز کند. این دستگاه از تراشه DLP بهره می‌گیرد که به صورت کامل مهروموم بوده و مانع از نفوذ گرد و غبار به داخل خواهد شد. در‌ نتیجه نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ ساعت دوام خواهد داشت اما اگر بخواهیم عمر مفید و بدون نیاز به تعویض لامپ و نگهداری را محاسبه کنیم، ۲۰۰۰۰ ساعت رقم مناسبی است.مشخصات پروژکتور لیزری

۲. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61 لیزری

به طور معمول، دیتا پروژکتور‌هایی که در مدارس و جلسه‌های کاری بکار برده می‌شوند، لازم است از خصوصیات مشخصی بهره‌مند باشند. همان اهدافی که در محصول کمپانی پاناسونیک مدل PT-VMZ61 گنجانده شده است. در واقع این ویدئو پروژکتور پاناسونیک به منظور استفاده در مکان‌های خاص از جمله کلاس درس، سمینار و مانند آن، نوعی تنظیمات بهینه را ارائه می‌دهد که کاربر از طریق آن می‌تواند نویز و صدای تولید شده دستگاه را به ۲۶ دسی‌بل و حتی کمتر برساند. حالت بی‌صدا باعث می‌شود تا سروصدای آزار‌دهنده‌ای در محیط ایجاد نگردد و حاضرین با تمرکز بیشتری به تماشای محتوا بنشینند.

Panasonic PT-VMZ61 یک پروژکتور لیزری است که از فناوری ۳LCD برخوردار بوده و با ۶۲۰۰ لومن نوردهی، مناسب تمام محیط‌های آموزشی و اداری است. این در حالی است که وضوح WUXGA با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰، نسبت کنتراست ۳۰۰۰۰۰۰:۱ و رنگ‌های کاملا طبیعی و دقیق برای ارائه نمایش در نظر گرفته شده است. اتصالاتی فراگیر بر روی این دیتا پروژکتور اداری تعبیه شده‌اند که امکان برقراری ارتباط با انواع تجهیزات و منابع را فراهم می‌کنند. خواه یک تلفن هوشمند باشد یا یک درایو فلش یو اس بی، خواه به واسطه شبکه بی‌سیم و LAN و یا از طریق پورت‌های HDMI یا DIGITAL LINK و همچنین پورت USB-DC 5V/2A، امکان اتصال برای شما مهیا خواهد شد.

۳. دیتا پروژکتور لیزری اپسون EB-L200W

ویدئو پروژکتور لیزری EB-L200W از وضوح WXGA با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ بهره می‌برد و روشنایی ۴۲۰۰ را برای کلاس‌های درس فراهم می‌سازد. فناوری بکار رفته در این ویدئو پروژکتور اپسون LCD سه تراشه‌ای است که مناسب آموزشگاه‌ها و مدارس خواهد بود. عمر منبع نوری نزدیک به ۲۰۰۰۰ ساعت عنوان شده است و تا آن زمان بدون نیاز به تعویض منبع، عملکرد عالی خود را ارائه می‌دهد. اما برای اتصال منابع و تجهیزات مورد استفاده در کلاس درس، رابط Wi-Fi و همچنین شبکه داخلی در نظر گرفته شده که به ارائه‌دهنده اجازه می‌دهد بدون اتصال کابلی، محتوای مورد نظر خود را به نمایش بگذارد. همچنین فناوری‌ مورد استفاده در ویدیو پروژکتور کلاسی مدل L200W بستری فراهم می‌کند تا کاربران و حاضرین بتوانند تا ۵۰ دستگاه را به پروژکتور متصل کنند.بهترین ویدئو پروژکتور لیزری

بهترین قیمت ویدئو پروژکتور از پرواستور

عملکرد فوق‌العاده انواع ویدئو پروژکتور لیزری باعث می‌شود تا به نسبت پروژکتورهای لامپی انرژی کمتری احتیاج داشته باشند. بنابراین مصرف برق کاهش پیدا کرده و از آن مهم‌تر، حرارت تولید شده توسط منبع بسیار ناچیز خواهد بود. مسلما در این شرایط نیازی به بهره‌گیری از خنک‌کننده و فن‌های پرسروصدا هم برطرف خواهد شد. حال اگر این خصوصیات را در کنار هم قرار دهیم، به سرعت متوجه می‌شویم که دیتا پروژکتورهای لیزری دوام زیادی دارند. با این وجود ممکن است به خاطر قیمت نسبتا گران این محصولات، از خریدن آنها صرف‌نظر کنید. این در حالی است که تنوع عرضه پروژکتورهای لیزری بسیار گسترده بوده و با هر سلیقه‌ای سازگار هستند. بنابراین به راحتی می‌توان پروژکتوری با عملکرد بهینه و اقتصادی‌تر جستجو کرد. چنانچه در این زمینه به راهنمایی نیاز داشتید، متخصصان و مشاوران ما در پرو استور می‌توانند شما را یاری رسانند، کافی است با شماره ۵۲۴۷۲۰۰۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن