تا اینجا اومدی یک فال هم بگیر

فال حافظ بگیرید فال واقعی خاطره از حافظ بنویس

کارت ویزیت چیست و منبع دانلود فایل‌های لایه باز کارت ویزیت

اگر نگاهی گذرا به وضعیت کلی بازار بیندازید و آن را با سال‌های گذشته مقایسه کنید، می‌بینید که بازار فروش هرچیزی در حال گسترش است و همواره اعضای جدیدی به آن ورود می‌کنند. در حقیقت اگر ده سال پیش می‌خواستید به‌عنوان یک فروشنده در حوزهٔ خود شناخته شوید، کارتان به مراتب راحت‌تر بود. البته اگر تأثیر فضای مجازی را از این داستان کنار بگذاریم. این روزها آنقدر تعدد رقبا در هر حوزه زیاد شده‌است که برای تبدیل شدن به نامی شناخته‌شده، می‌بایست مسیر سخت و طولانی را طی کنید. با این حال یک تکنیک اساسی و کلیدی در این بین، شما را به‌سرعت پیش می‌برد و آن هم «تبلیغات» است. بهره‌گیری درست از عناصر تبلیغاتی، مثل یک عامل محرک بی‌نظیر شما را از جایی که هستید چندین پله بالاتر خواهد برد. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین المان‌های تبلیغاتی یعنی کارت ویزیت خواهیم پرداخت. برای آشنایی با مزایا و همچنین چندوچون طراحی آن، همراه ما بمانید.

با کارت ویزیت و محتوای آن آشنا شوید

کارت ویزیت را حتماً همگی شما به فراوانی دیده‌اید. زمانی که به یک مغازه مراجعه می‌کنید و به سبب کیفیت بالای محصولات و خدمات قصد مراجعهٔ مجدد و یا معرفی آن به دیگران را دارید، اصولاً درخواست یک کارت را می‌کنید که اطلاعات ضروری مغازه روی آن درج شده باشد. البته این مسئله تنها مربوط به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیست، بلکه هر مجموعهٔ ارائه‌دهندهٔ خدماتی، معمولاً از این ابزار استفاده می‌کند. کارت ویزیت همان کارت مستطیل شکل کوچکی است که در یک نگاه، همهٔ آنچه که نیاز دارید دربارهٔ مجموعه بدانید را به شما منتقل می‌کند. در حقیقت کارت یک شیوهٔ تبلیغاتی و بازاریابی است که کسب‌وکار شما را به دیگران معرفی می‌کند. توجه داشته باشید که کارت و تراکت تفاوت‌هایی با هم دارند و این تفاوت کاربردهای متفاوتی نیز برای آن‌ها ایجاد می‌کند. در چاپ تراکت شما فضای بیشتری برای درج توضیحات و یا استفاده از تصاویر دارید. این در حالی است که کارت یک فضای کوچک برای قید کردن اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه بیشتر به جزییات و کاربرد این ابزار خواهیم پرداخت.

اجزای درج‌شده روی کارت ویزیت

همان‌طور که گفته شد، کارت اجزای متعددی ندارد و ایجاد می‌شود تا اطلاعات ضروری را در دسترس مخاطب قرار دهد. به طوری که بتواند با یک نگاه، به کلیت کار پی ببرد. در حقیقت مهم‌ترین جزء کارت، راه‌های ارتباطی‌ای است که روی آن درج می‌شوند. به‌طورکلی محتوای کارت ویزیت را می‌توان در دسته‌بندی زیر قرار داد:

  • نام فرد یا مجموعه: پیش از هر چیز، نام فرد یا مجموعه روی کارت درج می‌شود. این بدیهی‌ترین جزء از کارت شماست.
  • معرفی خدمات: در ادامهٔ کارت، باید خدمات خود را به‌طور خلاصه شرح دهید. توجه داشته باشید که این معرفی باید با کلماتی مختصر و تأثیرگذار انجام شود.
  • لوگو: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که روی کارت درج می‌شود، لوگوی اختصاصی شماست. لوگو می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر ذهن مخاطب داشته باشد و با حک شدن در حافظهٔ تصویری، به شناخت هرچه بهتر یک کسب‌وکار کمک کند، به همین خاطر توصیه می‌شود هر کسب‌وکاری لوگوی اختصاصی خود را داشته باشد و از این لوگو در کارت خود نیز استفاده کند. استفادهٔ صحیح از لوگو در کارت نیز شرط مهمی است که باید به آن توجه شود.
  • آدرس موقعیت مکانی و راه‌های ارتباطی: جزء ضروری دیگری که باید بر روی کارت چاپ شود، آدرس شما و همچنین راه‌های ارتباطی است. درواقع کارت ویزیت شما به منزلهٔ یک کارت دعوت برای مشتریان است که آن‌ها را به‌سمت شما فرا می‌خواند. بنابراین باید آدرس و شماره تماس را روی آن قید کرده باشید.
  • استفاده از عکس: غالباً استفاده از عکس روی کارت رایج نیست و توصیه هم نمی‌شود؛ اما در برخی مواقع، ممکن است مشتری بخواهد برای تثبیت عکس در ذهن مشتری، این کار را انجام دهد. انتخاب عکس مناسب نیز شرط مهمی در این مورد است.

چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم؟

پرسش اساسی دیگری که ایجاد می‌شود، این است که اصلاً چرا باید برای کسب‌وکار خود کارت داشته باشیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که روش‌های تبلیغاتی همواره برای دیده شدن یک کسب‌وکار نقش اساسی و حیاتی داشته‌اند و در میان این روش‌ها، کارت ویزیت را می‌توان یکی از کم هزینه‌ترین و مؤثرترین‌ها دانست. حتی اگر قصد هزینه کردن برای تبلیغات را نداشته باشید، لازم است کارتی را برای مخاطبان ومشتریانتان طراحی کنید که در صورت درخواست شماره تماس یا راه ارتباطی، آن را ارائه کنید. تصور کنید به یک مجموعه خدماتی مراجعه می‌کنید و برای مراجعهٔ مجدد، شماره تماس مجموعه را می‌خواهید. دریافت شماره بر روی یک تکه کاغذ توجهٔ شما را به خود جلب می‌کند یا دریافت کارتی که به زیبایی طراحی شده‌است؟ پاسخ این پرسش خود گویای همه‌چیز است.

کسب درآمد از طراحی کارت ویزیت

اگر از سوی دیگر، طراحی کارت ویزیت می‌تواند منبع درآمد خوبی هم برای طراحان گرافیکی باشد. اگر سررشته‌ای در انجام کارهای گرافیکی داشته باشید، طراحی کارت یکی از ساده‌ترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. این کار در عین این‌که وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، درآمد خوبی دارد و می‌توانید با ترکیب هنر و خلاقیت، بهترین‌ها را در این حوزه ارائه کنید. تنها کافیست با اصول آشنا بوده و ایده‌هایی نو داشته باشید. در این مسیر مراجعی مانند فری پیک، کار را برایتان آسان‌تر نیز خواهند کرد. چنین مجموعه‌هایی روش‌های سریعی برای طراحی لوگو، تراکت، کارت دعوت و … ارائه می‌کنند.

فایل‌های لایه باز کارت ویزیت را از کجا دانلود کنیم؟

اگر در حوزهٔ طراحی گرافیک فعال هستید، قطعاً دسترسی به تصاویر خوب و باکیفیت یکی از دغدغه‌های اصلی شماست. اگرچه وب‌سایت‌های خارجی متعددی هستند که تصاویر باکیفیتی را ارائه می‌کنند؛ اما غالباً دسترسی به آن‌ها دشوار است و از سوی دیگر، امکان جست‌وجو به زبان فارسی نیز وجود ندارد. وب‌سایت «فری پیک» بستری را برای طراحان گرافیک فراهم کرده‌است که به‌راحتی به هر تصویر و آیتمی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. اگر به دنبال وکتورها و فایل‌‌های لایه باز کارت ویزیت هستید، وب‌سایت فری پیک می‌تواند این موارد را در اختیار شما قرار دهد. شایان ذکر است که بخش عمدهٔ محتوای این وب‌سایت، به‌صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرد. با این حال اشتراک ویژهٔ دسترسی شما به موارد بیشتری را فراهم می‌سازد. تنوع بالا و کیفیت مثال‌زدنی مهم‌ترین ویژگی‌های این وب‌سایت بی‌نظیر است.

کلام آخر

درنهایت باید گفت چه درزمینهٔ طراحی گرافیک و طراحی کارت فعال هستید و چه قصد دارید برای کسب‌وکار خود یک کارت ویزیت حرفه‌ای سفارش دهید، می‌بایست با اطلاع از اصول طراحی و همچنین بایدها و نبایدهای تبلیغات، بهترین‌ها را انتخاب و ارائه کنید. یک کارت حرفه‌ای می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر معرفی یک مجموعه و آشنایی طیف وسیعی از مخاطبان با آن داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بهترین‌ها، سری به وب‌ سایت فری پیک بزنید و مقالات موجود را نیز مطالعه کنید. امیدواریم با طراحی یک کارت فوق‌العاده، تحولات مثبتی را در کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن