تا اینجا اومدی یک فال هم بگیر

فال حافظ بگیرید فال واقعی خاطره از حافظ بنویس

معرفی چند شت کوین انفجاری

شت کوین (Shitcoin) واژه‌ای است که به هر ارز دیجیتال بدون کاربرد و عملکرد خاص نظیر میم کوین‌ها اطلاق می‌شود. البته از نظر برخی، ارزهای دیجیتال بسیار ارزان و دارای مارکت کپ زیر ۱ میلیون دلار نیز نوعی شت کوین هستند. در این قسمت، چند تا از داغ‌ترین شت کوین‌هایی که احتمال افنجار قیمت‌شان تا چند وقت دیگر وجود دارد را معرفی می‌کنیم.

چرا شت کوین‌ها پرطرفدارند؟

شاید بپرسید اگر رمز ارزی کاربرد و عملکرد مشخصی ندارد، چرا باید افراد به خرید آن علاقه داشته باشند. پاسخ به این سوال را باید در تاریخچه قیمتی میم کوین‌ها پیدا کنیم. از سال ۲۰۲۰ تا کنون که علاقه به خرید دوج کوین DOGE به‌سبب حمایت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، افزایش یافته و رشدهای فضایی برای این میم کوین رقم زده است، پروژه‌های دیگری نیز درصدد عرضه توکن‌های خود برآمدند.

شیبا اینو (SHIBA)، پپه (PEPE)، ایپ کوین (APE) و فلوکی اینو (FLOKI) تعداد انگشت‌شماری از این رمز ارزها هستند که باعث ثروتمند شدن مالکان خود شده‌اند. به همین خاطر، از آنجایی که تاریخ مجددا تکرار می‌شود، بسیاری از سرمایه گذاران نیز منتظر عرضه یک میم کوین جدید و سوار شدن بر موج صعود قیمت‌های آن هستند. خرید میم کوین‌ها در مراحل پیش از عرضه عمومی در صرافی‌ها یعنی طی مراحل پیش‌فروش و عرضه اولیه سکه (ICO) مهمترین معیار برای کسب سود از میم کوین‌هاست.

به همین خاطر، در ادامه این قسمت، جدیدترین شت کوین‌های انفجاری که در مراحل پیش‌فروش، عرضه اولیه و لیست شدن در صرافی‌ها هستند را معرفی می‌کنیم. از آنجایی که در هر مرحله از پیش‌فروش و عرضه اولیه معمولا قیمت فروش تغییر می‌کند، برای کسب آخرین اطلاعات مربوط به هر پروژه، به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید.

وال استریت میمز WSM

وال استریت میمز (Wall Street Memes) یک میم کوین انفجاری جدید محصول گروه وال استریت بتز (WallStreetBets) است که توانست طی تنها ۲۴ ساعت، ۳۰۰ هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کند. سرمایه جمع‌آوری‌شده طی مرحله پیش‌فروش و عرضه اولیه این توکن طی ۱۲ هفته به ۲۵ میلیون دلار رسید. گروه وال استریت بتز را احتمالا از بازار صعودی که برای سهام شرکت GameStop در سال ۲۰۲۱ ایجاد کردند به‌خاطر دارید.

خرید و فروش توکن وال استریت میمز از ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۴ مهر ۱۴۰۲) با قیمت ۰.۰۴۰۹۷ دلار در صرافی‌های مختلفی از جمله ورژن ۲ و ۳ یونی سواپ، اکی‌اکس، ال بانک و چندی دیگر آغاز شده و امروز ۷ مهر پس از گذشت ۳ روز، در محدوده ۰.۰۴۵۲ دلاری معامله می‌شود. با توجه به اطلاعیه درج‌شده در وبسایت این پروژه، تقریبا ۴ روز دیگر این توکن در یک صرافی دیگر لیست و عرضه خواهد شد.

ایپ کوین APE

ایپ کوین (ApeCoin) که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، محصول تیم سازنده کلکیسون NFT بورد ایپ یات کلاب (BAYC) است. این مجموعه از ۱۰,۰۰۰ توکن غیر مثلی منحصربه‌فرد در بلاک چین تشکیل شده است. ایپ کوین نیز به‌عنوان یک توکن ERC20 بر بستر اتریوم، یک میم کوین محسوب می‌شود، اما سعی کرده با ارائه کاربردهایی نظیر حاکمیت، خود را از حوزه شت کوین‌ها جدا کند.

معامله این توکن در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) روی سطح ۶.۵ دلاری آغاز شد، اما طی تنها چند ساعت و پیش از سقوط شدید، قیمت آن به ۴۰ دلار رسید. طی ۲ روز بعد، این رمز ارز سطح ۱۷.۷۵ دلاری را ثبت کرد. در حال حاضر در اوایل مهر ۱۴۰۲، ایپ کوین در محدوده ۱.۵ دلاری معامله می‌شود.

از جمله دلایلی که احتمال رشد شدید قیمت APE را افزایش داده، امکان پرداخت هزینه خریدها در وبسایت Shopping.io است. این وبسایت اجازه خرید محصولات از ای‌بی (eBay)، هوم‌دیپات (HomeDepot)، آمازون (Amazon)، وال‌مارت (Walmart) و بسیاری دیگر را به کاربران می‌دهد. این پرداخت‌ها از سوی صرافی رمز ارزی کوین بیس پردازش می‌شوند.

شیمپزی CHMPZ

شیمپزی (Chimpzee) یک شت کوین دیگر است که در مرحله ۱۲ام پیش‌فروش خود قرار دارد. تا کنون ۲,۱۶۳,۶۹۹,۲۱۳ واحد توکن CHMPZ به ارزش ۱,۴۳۵,۳۵۷ دلار فروخته شده و دیگر چیز زیادی تا تامین سرمایه ۱,۸۵۶,۳۷۵ دلاری مدنظر این پروژه باقی نمانده است.

شیمپزی خود را یک پروژه دوستدار محیط زیست و حامی حیوانات معرفی کرده که قرار است در کنار حافظت از حیوانات حیات وحش، به هولدرهای خود نیز پاداش دهد. بر اساس ادعای این پروژه، تا کنون ۲۰,۰۰۰ درخت برای تجدید حیات جنگل‌ها با حمایت این پروژه کاشته شده است.

همانطور که گفتیم، خرید میم کوین‌ها طی مرحله عرضه اولیه سکه آن‌ها مهمترین عامل برای ورود به بازار یک پروژه پیش از هجوم تعداد بالایی از افراد برای خرید و پیش از افزایش قیمت آن است. در حال حاضر هر واحد توکن شیمپزی ۰.۰۰۱۰۵ دلار قیمت دارد. بنابراین به‌ازی هر یک دلار، قادر به خرید تقریبا ۹۵۲ واحد توکن CHMPZ هستید.

پیکامون (PIKA)

پیکامون (Pikamoon) پروژه‌ای الهام‌گرفته از کارتون پوکمون است که یک پلتفرم پلی تو ارن (P2E) محسوب می‌شود. پیش‌فروش توکن‌های PIKA در حال حاضر در مرحله آخر خود قرار دارد و هم‌اکنون بیش از ۳.۵ میلیون دلار جمع‌آوری شده است.

در این پروژه، شما می‌توانید با استفاده از حیوانات درون بازی خود به گشت‌وگذار و کسب توکن PIKA پرداخته و از آن‌ها در نبردها با دیگر کاربران نیز استفاده کنید. این بازی همچنین وعده عرضه یک متاورس را داده است. بر اساس وایت پیپر پیکامون، در کل ۵۰ میلیارد واحد توکن پیکا وجود خواهد داشت.

با توجه به پتانسیل این پروژه در مقایسه با رقبای پیشین آن نظیر دیسنترالند که با آغاز به‌کار متاورس آن افزایش علاقه به خرید مانا باعث رشد فضایی قمیت آن شد، احتمال انفجار قیمت توکن PIKA نیز وجود دارد.

ای توک توک TUK

ای توک توک (eTukTuk) یک پروژه دوستدار محیط زیست مبتنی بر بایننس اسمارت چین (BSC) است که با معرفی یک راه‌حل حمل و نقل سبز در کشورهای در حال توسعه، خود را چیزی فراتر از یک شت کوین می‌داند. Tuk-Tuk یک نوع موتور سه چرخ است که در کشورهایی نظیر تایلند برای حمل و نقل استفاده می‌شود.

این پروژه قصد دارد استفاده از موتورهای سنتی را با نوع برقی آن‌ها جایگزین کرده و به کاهش آلودگی هوا و انتشار کربن کمک کند. این توکن که دارای پتانسیل انفجار است، در حال حاضر در مرحله وایت‌لیست قرار دارد و با آغاز ICO آن، ۲ میلیارد واحد توکن TUK به‌فروش خواهد رسید. با آغاز این مرحله، قادر به خرید این شت کوین در مراحل اولیه عرضه آن خواهید بود، بنابراین حتما به وبسایت آن سر بزنید.

شیبا اینو SHIB

با اینکه شاید بسیاری از افراد خرید Shiba Inu را یک پروژه آینده‌دار قوی برای سرمایه گذاری بدانند، اما از نظر ماهیتی، شیبا در ابتدای آغاز به‌کار در اوت ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹)، هیچ تفاوتی با یک شت کوین نداشت. البته تیم توسعه این میم کوین در تلاش است تا با به‌روزرسانی‌های بیشتر نظیر راه‌انداری یک راه‌حل لایه ۲ به‌نام شیباریوم (Shibarium)، باعث تمایز آن با دیگر ارزهای بدون کاربرد و بنیان عملیاتی شود.

با وجودی که مرزهای تمایز یک شت کوین با یک ارز دارای کاربرد واقعی مبهم و نامشخص است، اما با قطعیت تمام می‌توان شیبا اینو را یک میم کوین دانست. این توکن خود را در ابتدای راه‌اندازی با لقب “Doge Killer” به‌معنای «قاتل دوج کوین» معرفی کرد و اکنون توانسته در دل طرفداران میم کوین‌ها جا بگیرد.

علاوه بر شیباریوم، توسعه یک متاورس در دنیای شیبا اینو به‌نام شیبارس (Shiberse) در دست تولید قرار دارد. بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها، در دنیای مجازی شیبرس امکان خرید و فروش زمین و املاک وجود خواهد داشت. تعداد این زمین‌ها ۱۰۰,۶۰۰ قطعه اعلام شده است.

اینگونه توسعه‌ها عموما طرفداران زیادی را خصوصا از دنیای گیم به خود جذب می‌کنند که در صورت موفقیت شیباریوم و شیبرس، باید منتظر انفجار قیمت مجدد شیبا اینو باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن