تا اینجا اومدی یک فال هم بگیر

فال حافظ بگیرید فال واقعی خاطره از حافظ بنویس

راهنمای سفرنامه نویسی

 

یکی از کارهای منحصربه‌فردی که اغلب مسافران می‌توانند انجام دهند، سفرنامه‌نویسی به‌حساب می‌آید. تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید یک سری نکات را موردتوجه قرار دهند و مراحل مشخصی را طی کنند. فرض کنید شما هم در سفر خود به کیش و با اقامت در هتل گاردنیا کیش می‌خواهید سفرنامه بنویسید. به‌ طور کلی متن سفرنامه با یک مقدمه شروع می‌شود و در بدنه آن نویسنده می‌تواند جزئیات سفر خود را شرح دهد.

مراحل نوشتن سفرنامه

برای افراد علاقه‌مند به سفر و به نوشتن، به نگارش درآوردن ماجرای سفر در قالب سفرنامه‌های جذاب و خواندنی کار آسانی خواهد بود. به‌عنوان مثال، مسافران می‌توانند تمام مسیر و اتفاقات را در سفر خود به کیش و اقامت در هتل گاردنیا کیش همانند یک دوربین در قالب کلمات ضبط و به خوانندگان انتقال دهند. مراحل نوشتن یک سفرنامه جذاب شامل موارد زیر می‌شود:

شناختن مقصد سفر

مسافران قبل از سفر به یک شهر، با شناخت بیشتر آن شهر و مردم آن، این امکان را دارند تا تعامل بهتری با ساکنان آن شهر در حین سفر خود داشته باشند و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنند. در نتیجه این امر به مسافران کمک می‌کند تا داده‌های بیشتری برای نوشتن سفرنامه خود داشته باشند.

نوشتن جزبه‌جز مراحل سفر

پس از نوشتن مختصری درمورد مقصد سفر، افراد باید مراحل سفر خود را جزبه‌جز شرح دهند تا هر خواننده‌ای با خواندن این سفرنامه بتواند خود را در هر لحظه سفر همراه نویسنده تصور کند. نوشتن جزئیات و مشروح اتفاقات در سفرنامه از آن جهت اهمیت دارد که تفاوت بین یک متن سفرنامه با یک متن معمولی را مشخص می‌کند.

استفاده از کلمات و جملات خلاقانه در سفرنامه‌نویسی به مخاطبان امکان می‌دهد تا جزئیات نوشته‌ها را بادقت تصویر سازند؛ بنابراین مسافران باید در روایت ماجرای سفر خود، جزئیات را مانند یک قصه با چاشنی دیده‌ها، شنیده‌ها، چشیده‌ها و تمامی حس‌و‌حال خود در طول سفر شرح دهند.

معرفی جاهای دیدنی شهر مقصد

در واقع هر فرد به‌منظور بازدید از جاهای دیدنی هر شهر و کشور به آن سفر خواهد کرد؛ بنابراین معرفی و توضیح درمورد جاذبه‌های گردشگری هر شهر در سفرنامه‌نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است. مسافران می‌توانند در این مرحله جاهای ناشناخته را به مخاطبان خود معرفی کنند.

توضیح در مورد جاذبه‌های دیدنی مقصد باید طوری نوشته شود که مخاطب را برای خواندن ادامه متن سفرنامه جذب کند و با درگیرکردن احساسات خواننده تاثیر بهتری بر روی او بگذارد. در برخی مواقع خواننده با خواندن این بخش به سفرکردن و بازدید از این مکان‌ها تشویق خواهد شد. معرفی جاذبه‌های گردشگری یکی دیگر از تفاوت‌های متن سفرنامه با متن معمولی است.

توصیف راه‌ها و دسترسی‌ها

با معرفی راه‌ها و دسترسی‌ها در سفرنامه، نویسنده اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در واقع با نوشتن در مورد مسیر سفر، نه‌تنها نویسنده احساسات و وقایع سفر را ازطریق متن سفرنامه به خواننده منتقل می‌کند، بلکه نحوه رفت‌وآمد و جابه‌جایی خود را در سفر برای مخاطبان شرح می‌دهد. در این مرحله مسافران باید راه‌های جدیدی را که برای رسیدن به مقصد و هدف خود امتحان کرده‌اند، بیان کنند.

معرفی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

اطلاعات دیگری که در سفرنامه‌نویسی، نویسنده می‌تواند در مورد آن بنویسد، معرفی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است. درواقع نویسنده با نوشتن اطلاعاتی دررابطه‌با اقامتگاه خود در سفر، امکانات این اقامتگاه و جاذبه‌های نزدیک به آن در جذابیت بیشتر سفرنامه نقش دارد.

با معرفی چند هتل خوب همچون هتل گاردنیا کیش، دانش مخاطبان نسبت به اقامتگاه‌های شهر مقصد افزایش می‌یابد. علاوه‌بر این معرفی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در شهر مقصد به ایجاد حس امنیت در مخاطبان کمک خواهد کرد. نویسنده این امکان را دارد تا در آخر از هتل خود و قیمت آن برای مخاطبان بنویسد.

معرفی فرهنگ و رسوم شهر مقصد

علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ و رسوم هر شهر برای مسافران جذاب به ‌نظر می‌رسد و ذهن خواننده را برای ادامه متن سفرنامه درگیر می‌کند. در هنگام معرفی فرهنگ و رسوم شهر مقصد، خواننده درمی‌یابد که برخی از رفتارها و فرهنگ‌ها در شهرهای مختلف مشترک هستند و برخی دیگر از رسوم و رفتارها باهم اختلاف دارند.

ذکر رفتارهای درست و نادرست در یک مقصد خاص توسط نویسنده در هنگام نوشتن سفرنامه مهم است. زیرا بسیاری از رفتارهای عادی مسافران در یک مقصد احتمال دارد غیراخلاقی و ناپسند به ‌نظر برسند؛ بنابراین نویسنده سفرنامه با مطلع‌کردن مخاطبان خود از این نکات به آن‌ها کمک می‌کند از سفر خود لذت بیشتری ببرند.

نکات مهم درمورد سفرنامه نویسی

به‌طورکلی مسافران در هنگام نوشتن یک سفرنامه، باید اصولی را در نظر بگیرند که متن آن‌ها به فرم اصلی یک سفرنامه تبدیل شود. در هنگام نوشتن سفرنامه، مسافران باید نکات مهمی را موردتوجه قرار دهند که این نکات مربوط به سه مرحله قبل، حین و بعد از سفر هستند:

نکات سفرنامه نویسی قبل از سفر

  • شناخت کامل مقصد و انجام تحقیقات درست و دقیق درمورد آن

  • خواندن سفرنامه‌های برتر و محبوب و دریافت ایده از آن‌ها

  • آماده‌سازی تجهیزات لازم برای نوشتن در حین سفر

نکات سفرنامه نویسی حین سفر

  • یادداشت‌برداری از تمام جزئیات و رخدادها

  • عکس‌برداری از مناظر

  • تعامل با افراد در حین سفر

  • بررسی دقیق محیط و جاذبه‌های گردشگری

نکات سفرنامه نویسی بعد از سفر

  • ادیت‌کردن عکس‌های سفر برای استفاده از آن‌ها در متن سفرنامه درصورت لزوم

  • ویرایش متن سفرنامه و اضافه‌کردن تمام جزییات

  • خود را به‌جای مخاطب تصور کند تا بتواند اطلاعات موردنیاز و جالب برای او را به متن بیافزاید.

خدمات فلای تودی

اگر شما هم درنظر دارید ماجرای سفر خود را در قالب یک سفرنامه با دیگران به اشتراک بگذارید، با انتخاب یک مقصد مناسب می‌توانید این کار را انجام دهید. درصورتی‌که دقیقا نمی‌دانید کدام شهر را برای یک سفر هیجان‌انگیز انتخاب کنید، با مراجعه به سایت یا استفاده از اپلیکیشن فلای تودی این کار برای شما آسان خواهد شد. زیرا فلای تودی خدمات گسترده‌ای در زمینه فروش بلیط، رزرو هتل و معرفی بهترین مقاصد گردشگری ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

درواقع نوشتن سفرنامه علاوه‌بر خلق یک اثر هنری، به‌عنوان یک راهنمایی کامل برای مخاطبان در نظر گرفته می‌شود که به آن‌ها کمک می‌کند اطلاعات مهمی دررابطه‌با مقصد کسب کنند. در هنگام نوشتن سفرنامه نویسنده باید شهر مقصد، جاذبه‌های آن، هتل‌های خوب مانند هتل گاردنیا کیش و فرهنگ شهر مقصد را معرفی کند. مسافران برای نوشتن یک سفرنامه منحصربه‌فرد و خلاقانه باید تمام مراحل و نکات بالا را با دقت رعایت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن